Melita Sorola Staničić
Put u tok osjećaja
1995.
ulje, platno, željezo
1580 x 1420 mm
MMSU-1985
Melita Sorola Staničić (Rijeka, 1964.) diplomirala je na Odsjeku za likovne umjetnosti Filozofskog fakulteta u Rijeci. Počela je intenzivno izlagati već početkom devedesetih. Od 1994. postala je članicom HDLU-a Rijeka, a 1995. članicom Moving Academy for Performin Arts – Amsterdam – Zagreb. S riječkim umjetnicima Larom Badurinom, Damirom Božićem, Jasom Šikanjom, Predragom Todorovićem i Damirom Šegotom osniva 1996. Grupu mladih koja zatim prerasta u umjetničku udrugu URA kojoj je cilj predstavljanje mladih neafirmiranih umjetnika putem izložbi, prezentacija i diskusija, u suradnji s tadašnjim riječkim Muzejom moderne umjetnosti, te godišnje izdavanje fanzina. Magistarski studij kiparstva upisuje 2007. na Akademiji za likovnu umjetnost i oblikovanje u Ljubljani pod mentorstvom prof. Jože Baršija, koji je završila 2012. godine.
Slikarstvu Melite Sorole Staničić redovito prethodi misaoni proces bilo da je riječ o njezinim studijama tijela u pokretu, kojima se bavila na samom početku karijere, ili o apstraktnom ekspresionizmu koji je slijedio. Procesualni i repetitivni karakter svojih radova nastavlja s promišljanjem o fenomenu vremena, čemu se posvetila krajem devedeseti, a rezultat toga je ciklus radova Put iz(van) vremena koji je predstavljen publici na izložbi u riječkoj Galeriji Kortil 2012. godine.

Sredinom devedesetih Melita Sorola Staničić počinje raditi seriju djela kojima promišlja o perceptivnim odnosima svijeta koji je okružuje i o intimnom, unutarnjem svijetu svojih emocija. U slikarskom smislu koristi pronađene predmete (lim, željezo i drvo) i ugrađuje ih u platna, počinje reducirati kolorit, izražava se geometrijskom formom kao što je kvadrat, četverokut ili elipsa. Upravo se elipsa javlja kao centralni oblik na zlatno-žutoj površini unutar apstraktne geometrijske kompozicije njezina rada Put u tok osjećaja. Umjetnica površinu omeđuje naslikanim okvirom, a na donji dio platna postavlja horizontalni limeni nađeni predmet s površinom korodirane patine. Elipsastu formu posebno naglašava gestualnim nanosima modre boje i tako dobiva reljefnost površine, ali i određeno širenje cikličke energije.

(D.Z.)