Igor Rončević
Apstraktni crtež sa srebrenkom - A
2009.
srebrenka, papir
815 x 725 mm
MMSU-7050
Zašto crtež?
On je drukčiji mentalni proces. Crtež prati naše misli, za razlku od slike koja ostvaruje naš plan. Crtež je sveprisutan. Pogledajte samo sve te tetovaže što šetaju ulicama.

Koje biste specifičnosti svojega rada istaknuli vezano uz suvremenu praksu crtanja?
Smatram da ona, ta suvremena crtačka praksa, i ne postoji. Ono što tako možemo nazvati služi za neki privatni obračun. Eto, veliki crtački opusi često su neuvjerljivi i zanemarivi jer crtežom je postalo nemoguće izvesti relevantnu, makar i "mainstreamovsku", umjetničku akciju. Posljednji kojemu je to uspjelo bio je Bruce Newman. Hoće li se to promijeniti? U mome radu crtež se pojavljuje samo kao predložak za sliku.

Koliko je teško održati klasičan crtež u vrijeme dominacije tehnologije u stvaralačkom procesu?
Klasične tehnike klasičnim vremenima. Ne postoji dominacija tehnologije već njezino regularno korištenje. Za sada je to velika novina. Digitalna tehnologija nas determimira kao stvaraoce i kao promatrače.

Smatrate li da je crtež dovoljno zastupljen na izložbama kao samostalna umjetnička disciplina?
Nisam tomu posvećivao veću pažnju, ali kad na izložbama ugledam kakav crtež, kažem: Gle crtež!
*

*Intervju s Igorom Rončevićem, iz kataloga 18. međunarodna izložba crteža, Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka, 2013.