Marcus Doyle
Jetty, Scotland
(Nasip, Škotska)
analogna fotografija, 2009.
digitalni C-type ispis, fotografski papir, 2010.
700 x 1000 mm
MMSU-5859
Marcus Doyle (Carlysle/Cumbria, 1972.) fotografijom se počeo baviti nakon završetka umjetničke škole Blackpool & Flyde Sveučilišta u Lancasteru. Pripada britanskim fotografima mlađe generacije te je prepoznat kao predstavnik (urbanih) krajolika i noćne fotografije. Njegove fotografije bave se okolinom koju čovjek mijenja i eksploatira, krajolicima i predjelima koji pokazuju ožiljke ljudskog djelovanja koja su često zanemarena i zaboravljana. Za njih je karakteristična , bez iznimke, i potpuna odsutnost ljudi, premda njihovu prisutnost slutimo u svakom detalju. Noćna fotografija otkriva svijet posebnog ozračja u kojem se obično pretvara u neobično i nestvarno. To postiže analognom kamerom velikog formata (Wista) i dugotrajnim i strpljivim čekanjem (katkad satima i danima) na onaj pravi trenutak, pravo svjetlo jutarnje zore ili sutona. Posebna upotreba boja i izvježbano oko za detalje daju Doylovim slikama bezvremensku kvalitetu. Zbog toga njegovi radovi izgledaju nestvarno, katkad i poput retuširanih fotografija. U posljednjih je deset godina snimio mnoštvo krajolika – od arktičkoga polarnog kruga, Europe i Amerike do pustinja Afrike. Često su njegova putovanja bila vezana za odavanje umjetničke počasti njegovim uzorima kao što je bilo putovanje po američkim državama u kojima je slijedio i interpretirao motive fotografa Stephena Shora, Joela Meyerowitza i Richarda Misracha.

Nakon izlaganja, 22 fotografije iz ciklusa Urban Sprawl 1. i 2., Salton Sea, Border City i North Shores, koje su nastale tijekom boravka u Sjedinjenim Američkim Državama i u Velikoj Britaniji, na prvoj samostalnoj izložbi Marcus Doyle – Noćna fotografija, održanoj u Malom salonu 2010. u sklopu Rijeka fotofestivala i u organizaciji Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, darovane su Muzeju.

Fotografija drvenog mula i mora pripada ciklusu North Shores u kojem istražuje škotsku obalu od istoka do zapada. Ovaj ciklus Marcus Doyle posvetio je svome djedu Johnu McGregoru, umjetniku koji je pedesetih godina 20. stoljeća proputovao škotsku obalu. Slijedeći djedovu rutu, Doyle je pokušao interpretirati sjećanja i krajolik uz priobalje i more. Specifičnost je radova iz ciklusa dojam umjetnog svjetla i zasićen (neonski) kolorit, pomalo nadrealni i mistični prizori prostranstva i predmeta.