Marcus Doyle
Mulholland Drive, Los Angeles, California
(Mulholland Drive, Los Angeles, Kalifornija)
analogna fotografija, 2006.
digitalni C-type ispis, fotografski papir, 2010.
700 x 1000 mm
MMSU-5849
Marcus Doyle (Carlysle/Cumbria, 1972.) fotografijom se počeo baviti nakon završetka umjetničke škole Blackpool & Flyde Sveučilišta u Lancasteru. Pripada britanskim fotografima mlađe generacije te je prepoznat kao predstavnik (urbanih) krajolika i noćne fotografije. Njegove fotografije bave se okolinom koju čovjek mijenja i eksploatira, krajolicima i predjelima koji pokazuju ožiljke ljudskog djelovanja koja su često zanemarena i zaboravljana. Za njih je karakteristična , bez iznimke, i potpuna odsutnost ljudi, premda njihovu prisutnost slutimo u svakom detalju. Noćna fotografija otkriva svijet posebnog ozračja u kojem se obično pretvara u neobično i nestvarno. To postiže analognom kamerom velikog formata (Wista) i dugotrajnim i strpljivim čekanjem (katkad satima i danima) na onaj pravi trenutak, pravo svjetlo jutarnje zore ili sutona. Posebna upotreba boja i izvježbano oko za detalje daju Doylovim slikama bezvremensku kvalitetu. Zbog toga njegovi radovi izgledaju nestvarno, katkad i poput retuširanih fotografija. U posljednjih je deset godina snimio mnoštvo krajolika – od arktičkoga polarnog kruga, Europe i Amerike do pustinja Afrike. Često su njegova putovanja bila vezana za odavanje umjetničke počasti njegovim uzorima kao što je bilo putovanje po američkim državama u kojima je slijedio i interpretirao motive fotografa Stephena Shora, Joela Meyerowitza i Richarda Misracha.

Nakon izlaganja, 22 fotografije iz ciklusa Urban Sprawl 1. i 2., Salton Sea, Border City i North Shores, koje su nastale tijekom boravka u Sjedinjenim Američkim Državama i u Velikoj Britaniji, na prvoj samostalnoj izložbi Marcus Doyle – Noćna fotografija, održanoj u Malom salonu 2010. u sklopu Rijeka fotofestivala i u organizaciji Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, darovane su Muzeju.

Noćni snimak dijela ceste Mullholand Drive s pogledom na naseljene brežuljke kalifornijskoga grada u vrijeme kada je Marcus Doyle već treći put posjetio Sjedinjene Američke Države i nanovo upozorio na promjene koje nastaju zbog prilagodbe prirode čovjeku i njegovim potrebama. Mullholand Drive poznati je motiv američke filmske industrije, česta umjetnička tema koja je i na Marcusa Doyla ostavila snažan dojam. Cesta nosi naziv po gradskom dužnosniku i inženjeru Williamu Mulhollandu, a prolazi kroz skupe i ekskluzivne četvrti poznate po domovima brojnih filmskih zvijezda. Dinamično fluidno noćno ozračje postignuto dugim ekspozicijama, još jednom potvrđuje Marcusovu osnovnu karakteristiku – vješto i znalačko vladanje tehnologijom snimanja.